•

Het paasweekend in Heijen stond voor de derde maal grotendeels in het teken van het Easter open. Samen met 14 andere voetbalverenigingen  was V.V. Heijen gastheer van het Easter Open South.

Op zaterdagochtend om 09:00 uur ging de bal rollen voor de eerste Heijense teams: de JO11-2 en de JO13. We hadden dit jaar een recorddeelname aan eigen teams. Ook de JO17-JO15-JO9 speelden namelijk zaterdag thuis.

Alle teams spelen 3 wedstrijden op een dag. Hoewel het niet altijd even succes vol is, blijven het mooie ervaringen om tegen buitenlandse teams en onbekende tegenstanders te spelen. Dat is natuurlijk zeker zo belangrijk.

De jongste jeugd, de JO7, had een ééndaags toernooi in Oeffelt, waar ze eveneens mochten strijden voor de grote beker. Verder speelde onze JO11-1 hun zaterdagtoernooi in Oploo. Dit team speelde onder meer tegen het Engelse team Buckhurst Hill. Na een spannende wedstrijd won Heijen in de laatste minuut. Onze jongens waren natuurlijk heel blij, sommige jongens van de tegenstander waren aan het huilen. Op dat moment riep de Engelse coach beide teams bij elkaar.  Mooi om te zien hoe de Engelsen onze jongens feliciteerden en bedankten voor de wedstrijd.  Zo kan het dus ook.

Op 1e Paasdag speelden alle Heijense teams elders. Op ons eigen sportpark konden we genieten van de U15 A group. 's morgens was de beurt aan de teams, die zaterdag  op plaats 3 en 4 waren geëindigd. Hierbij zaten teams uit Finland en Denemarken.

Na de middag kon het spektakel van de finaleronde beginnen.  In de ene poule was al snel duidelijk dat VVIJ uit IJsselstein (Utrecht) de beste was en zodoende naar de finale ging. In de andere poule konden op het eind nog drie teams de finale halen. Uiteindelijk trok Cardiff City Development aan het langste eind.

Aangezien het weer 1e Paasdag niet echt mee werkte kozen veel supporters ervoor langer in de kantine te blijven. Het was daardoor in het clubhuis extra druk. De koffie en broodjes hamburger waren niet aan te slepen. Vermeldenswaard is verder dat Mariano Bombarda, oud speler van Feyenoord, Willem II en FC Groningen, aanwezig was om zijn favorieten aan te moedigen.

De finale werd dus gespeeld tussen VVIJ en Cardiff City. Voor aanvang van de wedstrijd werd het Wilhelmus en het volkslied van Wales gespeeld. Beide liederen werden luid mee gezongen door de spelers en supporters. Na een spannende finale en de noodzakelijke strafschoppenreeks trok Cardiff City aan het langste eind. Hiermee won  niet de beste ploeg, maar wel de ploeg met de meeste spirit.

We kunnen spreken van een geslaagd en mooi toernooi. Via deze weg willen we onze sponsor Essity bedanken voor de bijdrage. Uiteraard bedanken we al onze vrijwilligers die zich hebben ingezet op deze 2 dagen. Mede dankzij deze mensen hebben we een mooi toernooi mogen beleven. We mogen trots zijn op ons zelf.