• Heijen is de competitie in de Limburgse 4e klasse G prima begonnen. De uitwedstrijd tegen Montagnards, vorig seizoen kampioen in de 5e klasse, werd met ruime cijfers gewonnen: 1-5.

In Bergen had de nieuwe Heijense trainer Peter ten Haaf een basisplaats ingeruimd voor de teruggekeerde broers van der Burg en nieuweling Bas Janssen.  In de voorbereiding was al gebleken dat met name de aanwezigheid van aanvaller Maarten van der Burg de Heijenaren nieuw elan gaf.  Dit beeld was ook tegen Montagnards vanaf het begin zichtbaar. Heijen begon alleraardigst aan het duel met een kans voor van der Burg en een goede actie van Rene Reijnen.  Bij de derde aanval binnen tien minuten was het raak: Maarten van der Burg zorgde voor 0-1. Na dit gewenste begin brak een fase aan waarin Heijen terugviel.  De ploeg liet het toe dat Montagnards beter in de wedstrijd kwam. Uit een hoekschop waren de Bergenaren vervolgens dicht bij de gelijkmaker.

Na een klein half uur grepen de Heijenaren weer het initiatief en werd de voorsprong betrekkelijk eenvoudig vergroot. Na goed doorzetten van Boyd Kessels kwam Maarten van der Burg in balbezit, die met een mooie actie de keeper kansloos liet: 0-2.

Bij de daaropvolgende aanval schoot een Heijenaar voorlangs, maar enkele minuten later was het weer raak. Van der Burg maakte met zijn derde doelpunt een loepzuivere hattrick.

In het verloop van de eerste helft kwam Heijen, ondanks het gladde veld, een aantal keren tot goede combinaties, waartegen Montagnards weinig in te brengen had.

Wellicht mede door de tussenstand en de gestaag neervallende regen werd het na rust minder aantrekkelijk voor de toeschouwers.  Heijen was en bleef de bovenliggende partij, maar verzuimde een grote score neer te zetten. Er sloop af en toe nonchalance in het spel en acties werden soms te ver doorgevoerd. Voetballend gezien daalde het spelpeil, maar nogmaals, de voorsprong en de beperkte tegenstand van de thuisclub lieten het ook toe.

Het bleef vrij lang 0-3, mede omdat een schot van Maarten van der Burg niet in het net belandde, maar de buitenkant van de paal raakte. Na zeventig minuten liet van der Burg wederom zien dat Heijen dit seizoen wel eens veel plezier aan zijn terugkeer kan beleven. Met enkele knappe voetbewegingen scoorde hij zijn en Heijens vierde treffer.  Kort daarop miste aanvoerder Thijs Kusters een goede kans en liet invaller Dirk Schonenberg zich zien met een schot op de lat.

Aan de andere kant deden de aanvallers van Montagnards verwoede pogingen door de Heijense defensie te breken. Met wat kunst- en vliegwerk lukte dat enkele keren, maar de eretreffer bleef vooralsnog uit. Tien minuten voor tijd kon de beperkte aanhang van de thuisclub dan toch juichen.

In de slotfase zorgde wie anders dan Maarten van der Burg met het vijfde doelpunt voor het slotakkoord. Randje buitenspel kon hij opstomen naar het Bergense doel en tekende hij 1-5 aan. In eerdere situaties waren de snelle Heijense aanvallers juist geregeld teruggefloten voor buitenspel.

Aldus kon Heijen, zonder langdurig tot groots spel te komen, de eerste driepunter bijschrijven. Aanstaande zondag 30 september speelt Heijen thuis tegen Hegelsom. Ook deze ploeg startte de competitie met een overwinning.