• De wedstrijd DSV – Heijen kon de toeschouwers over het algemeen nauwelijks bekoren. Toch keerde de Heijense aanhang het meest tevreden huiswaarts, want een cadeau gegeven treffer leverde de Heijenaren de volle buit op: 0-1.

Na wat onderling aftasten kwam Heijen beter in het spel. Na een goede individuele actie stuitte de Heijense aanvoerder Tijn Wabeke op de doelman van DSV, al werd hij bij zijn doelpoging nog enigszins gehinderd. Niet al te lang hierna kon Guus Hawinkels vanaf de rechterkant het doel van DSV onder vuur nemen, maar hij slaagde er niet in deze kans in een doelpunt om te zetten.

Halverwege de eerste helft kwam Heijen met de nodige hulp aan de leiding. Bij het overspelen van de bal in de verdediging van DSV kwam het leder zo maar in de voeten van Tijn Wabeke terecht. De Heijenaar pakte het cadeautje gretig uit: 0-1.

DSV liet in aanvallend opzicht weinig zien. Dat kwam mede omdat de Heijense defensie er meestal goed het oog in had. Het zegt voldoende dat DSV bijna via een eigen doelpunt van Heijen aan de gelijkmaker kwam.

Na de thee werd het niveau er niet beter op. Beide teams hadden moeite om de bal lang in de ploeg te houden en de wedstijd kreeg een rommelig karakter. Daar kwam bij dat er aan weerszijden nauwelijks een speler diep ging en opdook in het strafschopgebied. Gevolg: er gebeurde weinig voor beide doelen en al is het dan al een keer dreigend werd, waren de verdedigers de aanvallers de baas.

Mogelijkheden om te scoren vielen er in de tweede helft in feite niet te noteren. Het betekende dat Heijen betrekkelijk eenvoudig de voorsprong kon vasthouden.

Aanstaande zondag 10 april vervolgt Heijen de competitie met een thuiswedstrijd tegen SV Oostrum. Aanvang: 14.30 uur.