• De uitwedstrijden tegen SVEB brengen niet het beste naar boven bij Heijen. Evenals vorig jaar liepen de Heijenaren in Broekhuizenvorst tegen een geflatteerde, maar terechte nederlaag op. Reeds om 16.10 uur klonk het laatste fluitsignaal bij de stand 3-0.

Het vrijwel complete Heijen, met die kanttekening dat topscorer Maarten van der Burg was gepasseerd, begon aardig aan het duel tegen middenmotor SVEB. De ploeg van Peter ten Haaf had veelvuldig de bal en creëerde een veldoverwicht. Vanwege de nodige foute en soms ook enigszins blinde passes bleef de bal echter nooit lang in het bezit en was het aantal goede aanvallen op de vingers van één hand te tellen.  Aangezien hetzelfde gold voor de thuisclub was er sprake van een niet al te hoogstaand duel met weinig actie in de beide strafschopgebieden.

Het was tekenend dat we bijna een half uur moesten wachten op de eerste echte kans. Uit een hoekschop was Heijenaar Jeroen Melis dicht bij een doelpunt.

Op dat moment had Heijen een voorsprong best verdiend, maar de ploeg slaagde er daarna niet in om door te drukken. Sterker nog, uit het niets kwamen de Heijenaren kort voor rust op achterstand. Een lange bal vanuit het achterveld van SVEB werd niet goed beoordeeld door de Heijense verdediging. Toen doelman Jorick Roelofs ook te laat bij de bal kwam was het voor Dean Crompvoets een koud kunstje om te scoren: 1-0

Wie verwacht had dat Heijen in de tweede helft orde op zaken zou stellen kwam bedrogen uit. In feite werd het spel zelfs van kwaad tot erger. De Heijenaren wisten elkaar niet goed te vinden en het team overtuigde allerminst. Het inbrengen van Maarten van der Burg en het plegen van enkele omzettingen in de opstelling leverden ook niet het gewenste effect op. Na ruim een uur ondernam van der Burg nog wel een schotpoging, maar zijn inzet ging over het doel van SVEB.

Waar Heijen opschoof richting het doel van SVEB, ontstond er voor de thuisclub ruimte voor de counter. Zij maakte daar prima gebruik van. Twintig minuten voor tijd leek een uitbraak in eerste instantie te stranden op doelman Roelofs, maar met een soort omhaal wist Machiel van Helden toch het net te vinden: 2-0.

Na dit tweede doelpunt had invaller Boyd Kessels namens Heijen de spanning terug kunnen brengen. Op enkele meters van het doel wachtte hij echter veel te lang met schieten, waardoor deze  kans verloren ging.

In de slotfase besliste van Helden met een schot van afstand het duel definitief.  De Heijenaren hadden echter op dat moment het hoofd al in de schoot geworpen.

Vanuit Heijen bezien was dit een wedstrijd om snel te vergeten. Van de andere kant zal de ploeg zich moeten herpakken om in de resterende twee wedstrijden voor de winterstop nog de gewenste resultaten te behalen.  De eerste mogelijkheid daartoe is aanstaande zondag 8 december in de thuiswedstrijd tegen Stormvogels’28.