• Heijen terechte winnaar in een zwaar bevochten duel

28 sep 2020
  • De mannen van trainer Ten haaf kwamen in deze 2e wedstrijd van de competitie gedreven uit de startblokken. De tegenstander uit Merselo, wat de eerste competitie wel winnend had afgesloten, werd van meet af aan onder druk gezet.

Heijen dat begon met Jeroen Melis als diepste aanvaller, kon in het begin voetballend goed onder de druk uitkomen. Dit resulteerde in een aantrekkelijke beginfase. Met keeper Roelofs aan het hoofd van de defensie begon Heijen aan een serieuze klus. Roelofs ontsnapte in de beginfase toen hij iets wat laconiek wilde uitverdedigen, waardoor de aanvaller van Merselo bijna succesvol was. De scheidsrechter weigerde een strafschop te geven, wat ook niet terecht was geweest. Daarna was het Roelofs die heerste in het 16-meter gebied.

Niet veel later was Heijen gevaarlijk in de tegenaanval en was het Bas Janssen die doeltreffend de 1-0 liet aantekenen . Heijen bleef gevaarlijk in de tegenstoot, terwijl de gasten misschien wel het beste van het spel hadden. Maar uit één van deze uitbraken was het uitblinker en aanvoerder Tijn Wabeke die een teenlengte tekort kwam om de 2-0 op het scorebord te brengen. Ruststand derhalve 1-0 voor de thuisclub.

In de 2e helft waren het de gasten die nog meer de aanval zochten, maar Heijen counterde steeds gevaarlijker . Een schot tegen de onderkant van de lat weerhield Bas Janssen om zijn 2e treffer aan te laten tekenen. Hierdoor bleef het spannend, voor zowel de lokale als ook de neutrale supporter.

Heijen trainer Ten haaf bracht nog de youngsters Ter laak en Keuninx, en dat de jeugd altijd de toekomst heeft bleek wel weer. Met deze twee jonge talenten kwam Heijen weer af toe onder de druk uit. Met name Daan ter Laak bleek een enorme handenbijter te zijn voor de defensie van de gasten.

Uit één van deze gevaarlijke uitbraken was het Tijn Wabeke die onreglementair werd gestopt, en de scheidsrechter kon niet anders dan de bal op de stip te leggen. Het was Wabeke zelf die dit klusje ging klaren en niet veel later stond dan ook de 2-0 op het scorebord. Hierna gebeurde er nog van alles, voor de scheidsrechter was het af en toe niet meer te volgen. Merselo scoorde nog de 2-1 uit een zeer discutabele tegentreffer, maar verder kwamen de gasten niet meer.

Heijen hersteld zich hiermee van de teleurstelling van afgelopen week . Aankomende wedstrijd staat er weer een derby op het programma. Dan staat Achates Ottersum op het programma. Voor Heijen is het zaak om met dezelfde energie deze wedstrijd te bestrijden. Aanvang is 14:30 op sportpark De Niersvallei in Ottersum.