• HEIJEN ONDERUIT TEGEN EFFECTIEF ACHATES

6 mei 2018
  • In de uitwedstrijd tegen Achates heeft Heijen een 4-0 nederlaag geleden.  De ploeg uit Ottersum was in de eerste helft erg effectief, waardoor het duel in feite reeds voortijdig beslist was.

De eerste minuten van de gemeentelijke derby verliepen gelijkwaardig, maar bij de eerste de beste aanval van Achates was het raak.  De jeugdige Teun Lemmen scoorde uit een moeilijke hoek: 1-0. Na dit doelpunt was Achates de beter voetballende ploeg, maar liet Heijen zich niet onbetuigd. Het verschil was echter dat de thuisclub met scherp schoot, waar de Heijenaren dit achterwege lieten. Er was ruim een kwartier gespeeld toen een fraaie aanval over de rechterflank bekwaam werd afgerond door Jerral Taihuttu. In feite betekende dit twee aanvallen – twee doelpunten.

In het daaropvolgende kwartier bleef het spelbeeld ongewijzigd. Achates voetbalde makkelijker  dan Heijen, maar de Heijenaren boden waar mogelijk aardig partij. Achates beschikte vanmiddag echter over een extra kwaliteit: het makkelijk benutten van de kansen. Zo zorgde Taleb Sarkouk in de rebound voor 3-0 nadat een inzet aanvankelijk op de lat was beland.

Het laatste deel van de eerste helft was Heijen aan zet. Achates liet de teugels wat vieren en Heijen kreeg kansen om een tegentreffer te maken. De mogelijkheden waren echter niet aan Boyd Kessels, Thijs Kusters en Bas Wijers besteed.

Na de rust beleefden de Heijense supporters het debuut van Tim van Bree in de hoofdmacht. Dat was een van de belangrijkste feiten van de tweede helft. Omdat Jeroy Lekatompessy vrij snel voor 4-0 zorgde had dit deel van de wedstrijd namelijk net zo goed schriftelijk afgedaan kunnen worden. Hiermee doen we uiteindelijk echter enkele mensen te kort. Allereerst de spelers van Achates die kansen op meer treffers onbenut lieten, het debuut van Henri Burgman in het eerste elftal en de fraaie vrije trap van Bas Wijers, die op de paal belandde. Dat was jammer, want de Heijenaren hadden voor de geboden inzet zeker een treffer verdiend.

Al met al bleef het bij 4-0, een verdiende overwinning voor een scherper Achates in de afronding. Gelukkig bleef Heijen in de ranglijst verdere schade bespaard, omdat OKSV eveneens verloor.

In de komende week speelt Heijen twee thuiswedstrijden: Op Hemelvaartsdag 10 mei tegen SV Milsbeek en zondag 13 mei tegen DSV. Beide duels beginnen om 14.30 uur.