• Heijen is er niet in geslaagd om de stap naar de top van de ranglijst te maken, in een onderling duel met Meterik kwamen de Heijenaren nipt tekort.

De wedstrijd ging in de 1e helft op en neer, in de beginfase waren er kleine kansjes voor Heijen, v.d. Burg en met name Bas Jansen waren dichtbij een doelpunt. Met name Jansen had meer verdiend maar zijn schot spatte uiteen op de lat.

Maar ook de gasten uit Meterik lieten zien waarom ze momenteel op de 2e plek van de ranglijst staan. Met de snelle voorwaartsen konden ze regelmatig druk zetten op de Heijense defensie waar Tijn Hermsen sinds lange tijd weer een basisplaats had na het langdurige blessure.

In de 27e minuut was ook Heijenaar Reijnen dichtbij de openingstreffer maar miste de scherpte om doeltreffend te zijn. In de 38e minuut kwamen de Heijenaren goed weg . Nadat een schot van Meterik de lat toucheerde kon de aanvaller in de rebound wel scoren, maar deze treffer werd afgekeurd omdat hij de doelman binnen het beschermde gebied aanviel.

Desondanks gingen de gasten toch met een voorsprong de rust in, keeper v.d. Burg schatte een bal verkeerd in en dacht dat de bal over de achterlijn zou rollen, maar de aanvaller van Meterik kon deze nog net voor het doel krijgen waardoor de toegesnelde spits de 0-1 op het scorebord bracht. Dit was tevens de ruststand 0-1.

Na de pauze nam Meterik het heft in handen en kwam Heijen er niet echt meer aan te pas, maar omdat de score 0-1 bleef, waren er toch nog enkele kansjes voor Heijen. En omdat Mark vd Burg met een prima redding de 0-2 voorkwam, bleef het spannend tot het einde. Maar echte grote kansen kwamen er niet meer voor Heijen waardoor Heijen de stap verder naar boven niet kon maken. Maar gezien de stand op de ranglijst(5e) hoeft Heijen niet in paniek te raken.

Volgende week hebben de Heijenaren rust i.v.m. Carnaval. Zondag 10 Maart speelt Heijen wederom een thuiswedstrijd tegen EWC’46 uit Well. En daar hebben de Heijenaren nog iets goed te maken, want de uitwedstrijd werd voor de winterstop kansloos verloren.