• Heijen heeft zijn eerste wedstrijd na de winterstop winnend afgesloten. In een koud en nat Heijen was er voor de supporters in de beginfase weinig te genieten. Montagnards was naar Heijen gekomen om niet te verliezen, met 10 spelers steeds op eigen helft was er voor Heijen geen doorkomen aan.

Het eerste kansje was voor Heijen, maar het schot van aanvoerder Kusters miste wat precisie om de doelman van de gasten te verassen. Aan de andere kant kreeg Montagnards een vrije trap op de rand van 16-meter gebied. Deze werd rakelings overgeschoten waardoor de ruststand 0-0 bleef.

Na de pauze was het Heijen dat weer meteen druk zette op de verdediging van de gasten en dit resulteerde al snel in een doelpunt , maar vermeend buitenspel zorgde ervoor dat deze treffer werd afgekeurd. Niet veel later was het Dirk Schonenberg die onreglementair werd gestuit binnen het strafschopgebied. Waar iedereen ervan uit ging dat Heijen vanaf 11-meter mocht aanleggen , besliste scheidsrechter Inci anders.

Waar Heijen de hele 2e helft druk wist te zetten op het doel van de tegenstander , was het keeper v.d. Burg die met een prachtige redding de 0-1 nog wist te voorkomen. Dit zou dan ook een zeer onverdiende achterstand hebben betekend, maar zover kwam het dus niet. Enkele minuten later kwam Heijen toch op voorsprong, het was Guus Hawinkels die prima slalomde door de verdediging en de keeper volstrekt kansloos liet, 1-0.

Niet veel later kreeg Heijen toch een penalty, het was Maarten v.d. Burg die beheerst scoorde 2-0. Bas Wijers vierde zijn rentree nog na lang blessureleed. Vijf minuten voor tijd mocht v.d. Burg wederom aanleggen vanaf 11 meter , en ook deze keer stuurde hij de doelman de verkeerde hoek in. 3-0

Met deze verdiende overwinning stijgt Heijen één plekje op de ranglijst en staat nu 4e. Volgende week speelt Heijen een uitwedstrijd in en tegen Hegelsom , deze tegenstander heeft net zoveel punten dan Heijen, echter hadden zij daar één wedstrijd meer voor nodig. Aanvang is dan 14:30