• Heijen onderuit tegen SDDL

15 okt 2017
  • Het wil nog niet zo vlotten met Heijen in de vierde klasse. De uitwedstrijd tegen SDDL leverde de derde nederlaag in deze nog prille competitie op. Alhoewel de definitieve beslissing pas viel in de slotminuut was de zege van SDDL verdiend te noemen: 4-2.

SDDL zette Heijen van meet af aan vast op eigen helft. Na drie minuten werd de bovenkant van de lat van het Heijense doel geraakt. Een snelle tegentreffer bleef Heijen echter  dit keer bespaard. Sterker nog, de Heijenaren kwamen voor het eerst in deze competitie op voorsprong. De ploeg mocht twee hoekschoppen achter elkaar nemen en bij de tweede corner schoot Rene Reijnen de bal vanaf rand strafschopgebied in het doel: 0-1.  Gezien de start van SDDL was het de vraag hoe lang de voorsprong stand zou houden. Het antwoord luidde: tien minuten. Doelman Marco Lamers, die tot dusverre met enkele knappe reddingen zijn doel schoon had gehouden, stond nu iets te ver voor zijn goal en werd verrast door een mooie boogbalvan Ties Klievink: 1-1. Hierna bleef SDDL de betere ploeg. Het team voetbalde sneller en feller dan Heijen. De Heijenaren hadden moeite om de bal lang in de ploeg te houden en konden mede daardoor slechts sporadisch de aanval zoeken. Bij een van de weinige uitvallen werd Boyd Kessels onderuit gehaald, maar de scheidsrechter zag er geen overtreding in. In feite was het wachten op een tweede treffer van SDDL. Na een aanval door het hart van de Heijense verdediging was het zover. Uiteindelijk rondde Frenk Zeegers bekwaam af: 2-1. De totstandkoming van de goal gaf voeding aan de gedachte dat enkele blessuregevallen van vaste krachten er toe leiden dat de Heijense verdediging thans niet geheel op elkaar is ingespeeld.

Na de thee leek SDDL snel de beslissing te willen en kunnen forceren, maar Heijen hield, zij het met enige moeite, stand.  Na een uur nam Heijen-aanvoerder Thijs Kusters het doel onder vuur, maar het leverde geen succes op. Korte tijd hierna bracht Frenk Zeegers dan toch het onderlinge verschil op twee en dacht SDDL de buit binnen te hebben. De ploeg leek het in het vervolg wat te gemakkelijk op te nemen. Omdat Heijen in deze fase beter ging spelen ontstond er aan Heijense kant alsnog enig vertrouwen in een fatsoenlijke afloop van het duel. Toen Rene Reijnen met zijn tweede treffer voor 3-2 zorgde was er zelfs sprake van reële hoop op bijvoorbeeld een gelijkspel.  In het laatste kwartier was er, ondanks alle goede bedoelingen,  al met al echter maar één moment, waarop de gelijkmaker aanstaande leek. Thijs Kusters dook op voor het doel van SDDL, maar liet zich iets te ver van de goal afdrijven om succesvol te zijn.  Bij zijn redding leek de doelman van de thuisclub de Heijense aanvoerder onderuit te halen, maar de scheidsrechter beoordeelde de situatie geheel anders en toonde de Heijenaar een gele kaart voor een schwalbe. Als Heijen in het laatste kwart van de wedstrijd met meer lef in voorwaartse richting had gespeeld had men het SDDL vaker lastiger kunnen maken.

Valk voor tijd moest Heijen zich na toch neerleggen bij de nederlaag. De thuisclub kreeg een penalty na een ongelukkige ingreep van Robin ten Lohuis. Ties Klievink bracht zijn team in veilige haven: 4-2. Eerlijk gezegd had de arbiter ook iets anders kunnen beslissen, omdat de speler van SDDL zich in het duel met ten Lohuis niet onbetuigd liet.

Heijen keerde zonder punten huiswaarts en blijft voorlaatste op de ranglijst.  Volgende week speelt Heijen een uitwedstrijd tegen de nieuwe koploper Herpinia.